мало о нама
ОПШТЕ ИНФОРМАЦИЈЕ О НАСТАВИ ПРОДУЖЕНОГ БОРАВКА
У циљу пружања помоћи запосленим и преангажованим родитељима, OШ “Стари град“ сваке школске године организује ПРОДУЖЕНИ БОРАВАК за ученике првог и другог разреда.
Упис ученика у продужени боравак остварује се кроз попуњавање анкете и потписивање уговора са родитељима ученика.
Радно време продуженог боравка у матичној школи је од 7:30 до 16:30, док је у ИО Турица радно време од 7:30 до 16:00, а ученици могу доћи и отићи у било које време, сходно потребама родитеља.
У оквиру продуженог боравка ученици матичне школе имају могућност да ручају у школској кухињи где у избору имају кувани оброк и суви оброк. Ручак је временски усклађен са редовним наставним радом у обе смене.
Овај вид наставе се реализује у примерено опремљеном простору за све активности. У оквиру продуженог боравка постоји учионица, засебан тоалет, просторија за одлагање ствари…
ЦИЉЕВИ И ЗАДАЦИ НАСТАВЕ У ПРОДУЖЕНОМ БОРАВКУ:
– подизање нивоа опште културе ученика;
– већи степен корелације градива које се реализује часовима редовне наставе кроз прецизно испланиране активности;
– унапређивање социјално-емоционалног развоја ученика;
– праћење успеха у напредовању ученика у наставним активностима;
– индивидуални, рад у пару и групни рад са ученицима у процесу стицања знања;
– праћење и проучавање интересовања ученика и њихово укључивање у рад различитих радионица;
– развијање радних навика код ученика;
– подизање нивоа васпитне улоге школе кроз различите активности;
– пружање основних знања,вештина и способности за свакодневни живот ученика;
– упознавање ученика са методама и техникама учења;
– развијање и неговање заједништва, толеранције и пријатељства;
– развијање свести ученика о индивидуалној одговорности;
– развијање свести ученика о позитивним аспектима живота у заједници;
– усвајање и прихватање позитивних и сузбијање негативних облика понашања;
– развијање једнакости, поштовања, разумевања, искрености, племенитости, сарадње, другарства, рационалног и конструктивног решавања проблема, прихватање различитости;
– подршка у целовитом развоју деце,
САМОСТАЛНИ РАД УЧЕНИКА – ЧАСОВИ УЧЕЊА (ИЗРАДА ДОМАЋИХ ЗАДАТАКА), УТВРЂИВАЊЕ И ВЕЖБАЊЕ САДРЖАЈА ПРОГРАМА
Самостални рад ученика се врши уз константну стручну помоћ учитеља који раде у продуженом боравку. Ученици решавају домаће задатке уз проширивање знања, умења, способности, навика и вештина. Урађени домаћи задаци се прегледају, анализирају, исправљају, вреднују уз добијање повратних информација. Домаћи задаци се не оцењују.
Самостални рад ученика се реализује на следећи начин:
-у потпуности прате рад редовне наставе;
– израда домаћих задатака (српски језик, математика, свет око нас…);
– утврђивање и вежбање наставних садржаја;
– учење и понављање песама и краћих и прозних садржаја.
СЛОБОДНЕ АКТИВНОСТИ
Слободне активности представљају допуну редовној настави где ученици кроз интерактивне и занимљиве садржаје усвајају нова знања и развијају способности.
Слободне активности се реализују на следећи начин:
– уметничке радионице (драмска, ликовна, музичка, рецитаторска, литерарна, луткарска, медијско изражавање, едукативне радионице…);
– припремање приредби, такмичења, квизова, продајних изложби;
-тематска израда ликовних радова и уређивање паноа;
-слушање песама за децу;
– обележавање значајних датума и догађаја;
-гледање образовних дечјих емисија и цртаних филмова.
СЛОБОДНО ВРЕМЕ
Слободно време подразумева активности забавног, опуштајућег и рекреативног карактера које ученици сами бирају.
Слободне време се реализују на следећи начин:
-Организоване игре у учионици, фисклутурној сали, школском игралишту и школском дворишту;
– игре по избору ученика;
– самостално читање дечје литературе;
– сређивање радног простора и личног прибора;
– играње у природи;
– шетње;
– рекреација.